متفاوتترین انیمیشنهای والت دیزنی که شاید آنها را ندیدهاید!
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۲۴۷
آفتابنیوز :
انیمیشنهای والت دیزنی همیشه قدرتمندترین عناوینی هستند که هر سال منتظر تماشای آنها هستیم. حتی این روزها که این بازسازی نمونههای قدیمیتر دیزنی بیشتر از همیشه مطرح شده، باز هم بیشتر عاشقان سینما ترجیح میدهند انیمیشنهای قدیمی دیزنی را با پوششی جدید تماشا کنند تا به تماشای عناوین جدیدی بروند که احتمالا شکست میخورند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما در میان دهها انیمیشن مشهور و پرهوادار والت دیزنی، چند اثری هم وجود دارد که خیلی مشهور نیستند. عناوینی که اگرچه به اندازه رقبای نزدیکشان شهرت زیادی ندارند، اما مانند همه آثار استودیوهای دیزنی، جذاب و خاطرهانگیز هستند.
فرانکنوینی Frankenweenie
این انیمیشن استاپ موشن (ایست-حرکتی) یکی از متفاوتترین آثار تاریخ استودیوهای انیمیشنسازی دیزنی است. تیم برتون (کارگردان آثار مشهوری از جمله ادوارد دستقیچی و سوئینی تاد) در سال ۲۰۱۲ به سراغ ایده بازسازی یکی از فیلمهای کوتاه والت دیزنی رفت. فرانکنوینی در حقیقت بازسازی فیلم کوتاهی به همین نام محصول سال ۱۹۸۴ است. این انیمیشن سیاه و سفید، بیشتر از این که به فضای رنگارنگ و همیشه شاید انیمیشنهای دیزنی نزدیک باشد، فضایی ترسناک و وهمآلود مانند بیشتر آثار تیم برتون دارد.
داستان انیمیشن درباره پسرکی به نام ویکتور فرانکشتاین است. ویکتور پسری باهوش است که همه اطرافیانش هوش او را تحسین میکنند. او سگی دارد که عاشقانه دوستش دارد اما وقتی این سگ بر اثر یک تصادف مهیب کشته میشود، ویکتور تصمیم میگیرد همه توانش را به کار بگیرد تا او را دوباره زنده کند.
جادوی عجیب Strange Magic
لوکاس فیلم به عنوان استودیویی که مسئولیت تولید عناوین سینمایی و تلویزیونی مجموعه جنگ ستارگان را برعهده دارد، از سالها پیش زیر مجموعه دیزنی فعالیت میکند. یکی از متفاوتترین محصولات این استودیو، انیمیشنی به نام جادوی عجیب است. استودیو لوکاس فیلم برای ساخت این انیمیشن، بیش از پانزده سال صبر کرد تا شرایط تولید آن به شکل کامل فراهم شود.
در قلمرویی که به دو سرزمین تاریکی و سرزمین پریها تقسیم شده است، موجودات افسانهای به دنبال معجونی هستند که آنها را جادو کند. این موجودات امیدوار هستند مسیر زندگی آنها با این جادوی عجیب تغییر کند. اما موانع بسیاری در برابر آنها وجود دارد.
عاشقان ژانر علمی تخیلی نام رابرت زمیکس را شنیدهاند. کارگردان سهگانه مشهور بازگشت به آینده در سال ۲۰۱۲ تهیهکنندگی انیمیشنی را برعهده گرفت که ایده جالبی داشت. موجودات بیگانه در مریخ، زمین را نگاه میکنند و تصمیم میگیرند مادران زمینی را برای تربیت مریخیها به سیاره خود منتقل کنند. میلو که رابطه خوبی با مادرش ندارد، با شکستن قلبش به او میگوید آرزو میکند کاش در زندگیاش نباشد. اما نمیداند که مریخیها خیلی زود مادرش را از او میگیرند و او باید در یک سفر پرماجرا راهی مریخ شود.
اما این انیمیشن نتوانست انتظارات را برآورده کند و استودیو دیزنی که برای تولید آن ۱۵۰ میلیون دلار هزینه کرده بود، در نهایت ضرر هنگفتی را متحمل شد. با این حال روایت متفاوت Mars Needs Moms میتواند برای تماشای یکباره آن کافی باشد.
دایناسور خوب The Good Dinosaur
شاید بهتر بود این انیمیشن را در این لیست قرار نمیدادیم چرا که محصولی مشترک میان دیزنی و پیکسار است. اما دایناسور خوب حتی در این میان عناوین پیکسار هم عنوانی متفاوت است. در یک دنیای موازی، سیارکی که میتوانست باعث نابودی دایناسورها شود از کنار کره زمین عبور میکند. بنابراین حالا انسانها و دایناسورها در کنار یکدیگر زندگی میکنند.
این خلاقیت جالب در پرداختن به یک آینده فرضی، باعث شده دایناسور خوب تواناییهای زیادی برای سرگرمکردن مخاطب خود داشته باشد. دایناسور خوب با بهرهگیری از رابطه میان انسانها و دایناسورها به سراغ ایدهای رفته که شاید بیش از حد تازه باشد.
اژدهای پت Pete's Dragon
این روزها که دیزنی حسابی مشغول بازسازی عناوین قدیمی خود است، آنقدر آثار متعدد را اکران میکند که گاهی اجازه تماشای برخی از انیمیشنها را به مخاطبین خود هم نمیدهد. شاید اژدهای پت هم یکی از این عناوین باشد. این لایو اکشن (انیمیشنی که مضامین سینمایی هم دارد) در سال ۲۰۱۶ اکران شد و در واقع بازسازی فیلمی به همین نام محصول ۱۹۷۷ بود.
وقتی پیت پنج ساله در سفری که به همراه پدر و مادرش آغاز کرده تصادف وحشتناکی را تجربه میکند، خانوادهاش را از دست میدهد. او که در جنگل گم شده، با اژدهای بزرگی آشنا میشود که او را از خطرات جنگل در امان نگه میدارد. اژدهای پت یکی از محبوبترین بازسازیهای دیزنی در چند سال اخیر است که منتقدان به شدت آن را تایید کردهاند.
هواپیماها Planes
هواپیماها، در واقع اسپینآف (مجموعهای با داستان متفاوت اما اتمسفری مشابه) از انیمیشن Cars (ماشینها) بود که برخلاف انتظارات، پیکسار حاضر نشد تولید آن را برعهده بگیرد. بنابراین این انیمیشن توسط استودیوهای انیمیشنی دیزنی ساخته شد. این انیمیشن که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که یک سال بعد قسمت دوم آن نیز اکران شد.
داستی، هواپیمایی زراعی است و در زمینهای کشاورزی کار میکند و همزمان هم دوست دارد به یک هواپیمای حاضر در مانورهای هوایی را هم دارد. او باید برای این هدف بجنگد.
منبع: خبرگزاری ایرنامنبع: آفتاب
کلیدواژه: انیمیشن والت دیزنی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
عصر ایران - حجه الاسلام سیداحمد علم الهدی که گویا دغدغه ای مهم تر از حجاب ندارد، در خطبه های این هفته نیز بدان پرداخته و این بار گفته است: اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بهخصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را می توان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل میکند:
منیژه منم، دخت افراسیاب
برهنه ندیده تنم آفتاب.
سپاس از آقای علم الهدی که در خطبه های نماز جمعه، اشاره ای هم به تاریخ و فرهنگ و ادب ایران زمین کرده است! اما از آقای علم الهدی می پرسیم ماجرای بهار 1390 میدان فردوسی مشهد یادتان است؟
خودتان را معذب نکنید، به خاطرتان می آوریم: آن سال، به مناسبت هزاره سرایش شاهنامه فردوسی - که شما نیز او را به درستی "حکیم" خواندید - مجموعه از نقاشی های دیواری با موضوع شاهنامه به مساحت 2200 متر در میدان فردوسی مشهد رسم شد. خلق این اثر هنری حدود یک سال به طول انجامید ولی یک ماه بعد از رونمایی از آن، اداره حفاظت از املاک آستان قدس رضوی، شبانه تعدادی کارگر به محل فرستاد و کل اثر را تا صبح با رنگ سفید محو کردند و از بین بردند!
آقای علم الهدی!
این شاهنامه ای که امروز شما بدان استناد می کنید تا ثابت کنید که حجاب یکی از مظاهر فرهنگی ایرانیان است، همان شاهنامه ای است که روی نقاشی هایش در شهری که شما امام جمعه اش بوده اید، شبانه رنگ پاشیدند و شما هیچ نگفتید!
اگر آن روز، مانع از کار غیر فرهنگی محو نقاشی های شاهنامه می شدید و لااقل به دوستان تان می گفتید که شاهنامه را حکیمی به نام فردوسی سروده و حتی در آن به حجاب نیز اشاره کرده است، امروز استنادتان به این اثر ملی برای ترویج حجاب، دلنشین تر بود.
جوانان هنرمند کشور، یک سال در گرما و سرما ، عاشقانه کار کردند تا این اثر هنری را خلق کنند
ولی یک روز صبح، دیدند که عده ای شبانه روی هنرشان رنگ سفید پاشیده اند؛ به همین راحتی، به همین تلخی!
شما درست می گویید آقای علم الهدی! زنان ایرانی در طول تاریخ و حتی هزاران سال قبل از اسلام، به شهادت آثار و روایت مورخین، بانوانی نجیب بوده اند با تن پوش هایی از پاکدامنی. اما چرا شما و همفکران تان همواره نسبت به تاریخ و تمدن ایران بی مهری می کنید و حتی گرامیداشت کوروش را برنمی تابید ولی نیاز که پیدا می کنید دست به دامن ایران باستان می شوید؟! چگونه حتی در شهری که شما امام جمعه اش هستید، دور میدان فردوسی، نقاشی های شاهنامه هم تحمل نمی شود ولی صحبت از حجاب که می شود یادتان می افتد در همان شاهنامه ای که روی نقاشی هایش رنگ پاشیده و محوش کرده اند، زنی به نام منیژه وجود دارد که آفتاب تنش را برهنه ندیده است؟!
میدان فردوسی مشهد بعد از نقاشی و بعد از محو کردن آن
بگذارید یک چیز را خیلی رک و صریح به شما بگوییم آقای علم الهدی: کسانی که کمر همت بستند به نابودی و نادیده انگاری تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانی و حتی همین الان هم پدیده های ایرانی مانند نوروز خار چشم شان است، اگر بیشتر از دشمنان دین، به ایمان مردم خیانت نکرده باشند، کمتر نکرده اند. تریبون دارهایی که سال ها فرهنگ ایرانی را در برابر دین قرار دادند و دو راهی جعلی ایرانیت و اسلامیت را پیش روی مردم و خاصه جوان ها گذاشتند، عامل بسیاری از دین گریزی هایی هستند که نتیجه اش را در خیابان ها می بینند و بعد، از پلیس ها می خواهند که محصول کارشان را دستگیر کنند!
راستی بد نیست یک نکته را هم با امام جمعه محترم مشهد در میان بگذاریم: اگر منیژه و منیژها در طول تاریخ هزاران ساله ایران، پوشش هایی برازنده زنان عفیف داشتند و به قول شما با حجاب بودند، به خاطر حضور ماموران حکومتی بر سر کوی و برزن ها برای تحمیل نوع خاصی از پوشش نبود؛ به خاطر "باورهای فرهنگی" شان بود که بعد از اسلام نیز "ایمان دینی" بدان افزوده شد.
بروید ببینید چه کسانی با تبر به جان فرهنگ اصیل ایرانی افتادند تا آن باورهای فرهنگی - که امروز بدان ها نیازمندشده اید - به محاق برود؟ و باز بررسی کنید چه کسانی، دین را هزینه منافع خود کردند و به جان "ایمان دینی" مردم افتادند؛ احتمالاً شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که ضاربان فرهنگ ایرانی و تخریب کنندگان دین مردم، نه دو دسته که دست بر قضا یک گروه اند!