متفاوتترین انیمیشنهای والت دیزنی که شاید ندیده باشید
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۷۱۴
انیمیشنهای والت دیزنی همیشه قدرتمندترین عناوینی هستند که هر سال منتظر تماشای آنها هستیم. حتی این روزها که این بازسازی نمونههای قدیمیتر دیزنی بیشتر از همیشه مطرح شده، باز هم بیشتر عاشقان سینما ترجیح میدهند انیمیشنهای قدیمی دیزنی را با پوششی جدید تماشا کنند تا به تماشای عناوین جدیدی بروند که احتمالا شکست میخورند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما در میان دهها انیمیشن مشهور و پرهوادار والت دیزنی، چند اثری هم وجود دارد که خیلی مشهور نیستند. عناوینی که اگرچه به اندازه رقبای نزدیکشان شهرت زیادی ندارند، اما مانند همه آثار استودیوهای دیزنی، جذاب و خاطرهانگیز هستند.
فرانکنوینی Frankenweenie
این انیمیشن استاپ موشن (ایست-حرکتی) یکی از متفاوتترین آثار تاریخ استودیوهای انیمیشنسازی دیزنی است. تیم برتون (کارگردان آثار مشهوری از جمله ادوارد دستقیچی و سوئینی تاد) در سال ۲۰۱۲ به سراغ ایده بازسازی یکی از فیلمهای کوتاه والت دیزنی رفت. فرانکنوینی در حقیقت بازسازی فیلم کوتاهی به همین نام محصول سال ۱۹۸۴ است. این انیمیشن سیاه و سفید، بیشتر از این که به فضای رنگارنگ و همیشه شاید انیمیشنهای دیزنی نزدیک باشد، فضایی ترسناک و وهمآلود مانند بیشتر آثار تیم برتون دارد.
داستان انیمیشن درباره پسرکی به نام ویکتور فرانکشتاین است. ویکتور پسری باهوش است که همه اطرافیانش هوش او را تحسین میکنند. او سگی دارد که عاشقانه دوستش دارد اما وقتی این سگ بر اثر یک تصادف مهیب کشته میشود، ویکتور تصمیم میگیرد همه توانش را به کار بگیرد تا او را دوباره زنده کند.
جادوی عجیب Strange Magic
لوکاس فیلم به عنوان استودیویی که مسئولیت تولید عناوین سینمایی و تلویزیونی مجموعه جنگ ستارگان را برعهده دارد، از سالها پیش زیر مجموعه دیزنی فعالیت میکند. یکی از متفاوتترین محصولات این استودیو، انیمیشنی به نام جادوی عجیب است. استودیو لوکاس فیلم برای ساخت این انیمیشن، بیش از پانزده سال صبر کرد تا شرایط تولید آن به شکل کامل فراهم شود.
در قلمرویی که به دو سرزمین تاریکی و سرزمین پریها تقسیم شده است، موجودات افسانهای به دنبال معجونی هستند که آنها را جادو کند. این موجودات امیدوار هستند مسیر زندگی آنها با این جادوی عجیب تغییر کند. اما موانع بسیاری در برابر آنها وجود دارد.
مریخیها مامان میخان Mars Needs Moms
عاشقان ژانر علمی تخیلی نام رابرت زمیکس را شنیدهاند. کارگردان سهگانه مشهور بازگشت به آینده در سال ۲۰۱۲ تهیهکنندگی انیمیشنی را برعهده گرفت که ایده جالبی داشت. موجودات بیگانه در مریخ، زمین را نگاه میکنند و تصمیم میگیرند مادران زمینی را برای تربیت مریخیها به سیاره خود منتقل کنند. میلو که رابطه خوبی با مادرش ندارد، با شکستن قلبش به او میگوید آرزو میکند کاش در زندگیاش نباشد. اما نمیداند که مریخیها خیلی زود مادرش را از او میگیرند و او باید در یک سفر پرماجرا راهی مریخ شود.
اما این انیمیشن نتوانست انتظارات را برآورده کند و استودیو دیزنی که برای تولید آن ۱۵۰ میلیون دلار هزینه کرده بود، در نهایت ضرر هنگفتی را متحمل شد. با این حال روایت متفاوت Mars Needs Moms میتواند برای تماشای یکباره آن کافی باشد.
دایناسور خوب The Good Dinosaur
شاید بهتر بود این انیمیشن را در این لیست قرار نمیدادیم چرا که محصولی مشترک میان دیزنی و پیکسار است. اما دایناسور خوب حتی در این میان عناوین پیکسار هم عنوانی متفاوت است. در یک دنیای موازی، سیارکی که میتوانست باعث نابودی دایناسورها شود از کنار کره زمین عبور میکند. بنابراین حالا انسانها و دایناسورها در کنار یکدیگر زندگی میکنند.
این خلاقیت جالب در پرداختن به یک آینده فرضی، باعث شده دایناسور خوب تواناییهای زیادی برای سرگرمکردن مخاطب خود داشته باشد. دایناسور خوب با بهرهگیری از رابطه میان انسانها و دایناسورها به سراغ ایدهای رفته که شاید بیش از حد تازه باشد.
اژدهای خانگی Pete's Dragon
این روزها که دیزنی حسابی مشغول بازسازی عناوین قدیمی خود است، آنقدر آثار متعدد را اکران میکند که گاهی اجازه تماشای برخی از انیمیشنها را به مخاطبین خود هم نمیدهد. شاید اژدهای خانگی هم یکی از این عناوین باشد. این لایو اکشن (انیمیشنی که مضامین سینمایی هم دارد) در سال ۲۰۱۶ اکران شد و در واقع بازسازی فیلمی به همین نام محصول ۱۹۷۷ بود.
وقتی پیت پنج ساله در سفری که به همراه پدر و مادرش آغاز کرده تصادف وحشتناکی را تجربه میکند، خانوادهاش را از دست میدهد. او که در جنگل گم شده، با اژدهای بزرگی آشنا میشود که او را از خطرات جنگل در امان نگه میدارد. اژدهای پت یکی از محبوبترین بازسازیهای دیزنی در چند سال اخیر است که منتقدان به شدت آن را تایید کردهاند.
هواپیماها Planes
هواپیماها، در واقع اسپینآف (مجموعهای با داستان متفاوت اما اتمسفری مشابه) از انیمیشن Cars (ماشینها) بود که برخلاف انتظارات، پیکسار حاضر نشد تولید آن را برعهده بگیرد. بنابراین این انیمیشن توسط استودیوهای انیمیشنی دیزنی ساخته شد. این انیمیشن که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که یک سال بعد قسمت دوم آن نیز اکران شد.
داستی، هواپیمایی زراعی است و در زمینهای کشاورزی کار میکند و همزمان هم دوست دارد به یک هواپیمای حاضر در مانورهای هوایی را هم دارد. او باید برای این هدف بجنگد.
۲۴۱۲۴۱
کد خبر 1321727منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: انیمیشن سینمای جهان اکران سینما سهمیه بندی بنزین بنزین تیم ملی فوتبال ایران بارش برف باران ایالات متحده آمریکا حسن روحانی دونالد ترامپ لیگ برتر نوزدهم شهرداری تهران مارک ویلموتس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
عصر ایران نوشت: حجه الاسلام سیداحمد علم الهدی که گویا دغدغهای مهمتر از حجاب ندارد، در خطبههای این هفته نیز بدان پرداخته و این بار گفته است: اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بهخصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل میکند:
منیژه منم، دخت افراسیاب
برهنه ندیده تنم آفتاب.
این که اساساً استناد به منیژه در شاهنامه، چقدر با هدف ترویج حجاب و عفاف سازگار است را به شاهنامه شناسان وامی گذاریم (پی نوشت را ببینید) * ولی عجالتاً از آقای علم الهدی که در خطبههای نماز جمعه، اشارهای هم به تاریخ و فرهنگ و ادب ایران زمین کرده است تشکر میکنیم و در عین حال از ایشان پرسیم: ماجرای بهار ۱۳۹۰ میدان فردوسی مشهد یادتان است؟
خودتان را معذب نکنید، به خاطرتان میآوریم: آن سال، به مناسبت هزاره سرایش شاهنامه فردوسی - که شما نیز او را به درستی "حکیم" خواندید - مجموعه از نقاشیهای دیواری با موضوع شاهنامه به مساحت ۲۲۰۰ متر در میدان فردوسی مشهد رسم شد. خلق این اثر هنری حدود یک سال به طول انجامید ولی یک ماه بعد از رونمایی از آن، اداره حفاظت از املاک آستان قدس رضوی، شبانه تعدادی کارگر به محل فرستاد و کل اثر را تا صبح با رنگ سفید محو کردند و از بین بردند!
آقای علم الهدی!
این شاهنامهای که امروز شما بدان استناد میکنید تا ثابت کنید که حجاب یکی از مظاهر فرهنگی ایرانیان است، همان شاهنامهای است که روی نقاشی هایش در شهری که شما امام جمعه اش بوده اید، شبانه رنگ پاشیدند و شما هیچ نگفتید!
اگر آن روز، مانع از کار غیر فرهنگی محو نقاشیهای شاهنامه میشدید و لااقل به دوستان تان میگفتید که شاهنامه را حکیمی به نام فردوسی سروده و حتی در آن به حجاب نیز اشاره کرده است، امروز استنادتان به این اثر ملی برای ترویج حجاب، دلنشینتر بود.
جوانان هنرمند کشور، یک سال در گرما و سرما، عاشقانه کار کردند تا این اثر هنری را خلق کنند
ولی یک روز صبح، دیدند که عدهای شبانه روی هنرشان رنگ سفید پاشیده اند؛ به همین راحتی، به همین تلخی!
شما درست میگویید آقای علم الهدی! زنان ایرانی در طول تاریخ و حتی هزاران سال قبل از اسلام، به شهادت آثار و روایت مورخین، بانوانی نجیب بوده اند با تن پوشهایی از پاکدامنی. اما چرا شما و همفکران تان - فارغ از موضوع شاهنامه - همواره نسبت به تاریخ و تمدن ایران بی مهری میکنید و حتی گرامیداشت کوروش را برنمی تابید ولی نیاز که پیدا میکنید دست به دامن ایران باستان میشوید؟! چگونه حتی در شهری که شما امام جمعه اش هستید، دور میدان فردوسی، نقاشیهای شاهنامه هم تحمل نمیشود ولی صحبت از حجاب که میشود یادتان میافتد در همان شاهنامهای که روی نقاشی هایش رنگ پاشیده و محوش کرده اند، زنی به نام منیژه وجود دارد که آفتاب تنش را برهنه ندیده است؟!
میدان فردوسی مشهد بعد از نقاشی و بعد از محو کردن آن
بگذارید یک چیز را خیلی رک و صریح به شما بگوییم آقای علم الهدی: کسانی که کمر همت بستند به نابودی و نادیده انگاری تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانی و حتی همین الان هم پدیدههای ایرانی مانند نوروز خار چشم شان است، اگر بیشتر از دشمنان دین، به ایمان مردم خیانت نکرده باشند، کمتر نکرده اند. تریبون دارهایی که سالها فرهنگ ایرانی را در برابر دین قرار دادند و دو راهی جعلی ایرانیت و اسلامیت را پیش روی مردم و خاصه جوانها گذاشتند، عامل بسیاری از دین گریزیهایی هستند که نتیجه اش را در خیابانها میبینند و بعد، از پلیسها میخواهند که محصول کارشان را دستگیر کنند!
راستی بد نیست یک نکته را هم با امام جمعه محترم مشهد در میان بگذاریم: اگر بانوان ایرانی در طول تاریخ هزاران ساله ایران، پوششهایی برازنده زنان عفیف داشتند و به قول شما با حجاب بودند، به خاطر حضور ماموران حکومتی بر سر کوی و برزنها برای تحمیل نوع خاصی از پوشش نبود؛ به خاطر "باورهای فرهنگی" شان بود که بعد از اسلام نیز "ایمان دینی" بدان افزوده شد.
بروید ببینید چه کسانی با تبر به جان فرهنگ اصیل ایرانی افتادند تا آن باورهای فرهنگی - که امروز بدانها نیازمندشده اید - به محاق برود؟ و باز بررسی کنید چه کسانی، دین را هزینه منافع خود کردند و به جان "ایمان دینی" مردم افتادند؛ احتمالاً شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که ضاربان فرهنگ ایرانی و تخریب کنندگان دین مردم، نه دو دسته که دست بر قضا یک گروه اند!
پی نوشت:
* منیژه اساساً ایرانی نبود بلکه دختر افراسیاب یعنی دختر دشمن ایران بود و برای رسیدن به بیژن او را بی هوش کرد و، چون بیژن به هوش آمد، خود را در آغوش منیژه دید و باقی قضایا! عجیب است که از بین همه زنان تاریخ و افسانه ها، علم الهدی برای ترویج حجاب و عفاف به منیژه استناد کرده و او را فرهیخته هم نامیده است!